2013-02-08

Flera lappar!


Så här ser den senast improviserade lappkudden ut. Det kanske ser rakt ut, och faktiskt är det det. Mätt ränder och varit extremt noggrann har jag dock inte varit. Jag tror helt enkelt att jag tycker att det blir bättre om det inte är för perfekt, det blir lite intressantare då.

Samma kudde, med samma fyllning (ett täcke). Ett annat uttryck. Fina lappar som jag bland annat har bytt till mig av Sysslan.

Baksidan och de vita ränderna kommer från ett gammalt lakan där bården blir en fin detalj. Inga dragkedjor eller knappar, utan bara ihopsytt omlott. Det är ju faktiskt skönast att ha kuddar utan hårda detaljer!

Och eftersom det är så skoj att sy med lappar blev det ytterligare en igår, den till vänster. Vilket gör att ungarna räknade ihop till 9 stycken lappkuddar...

Ofta byter de plats, de leks med och används i soffan. Jag skojade med min man och sa att jag hade tjänat ihop 300:- igen när jag visade den senast sydda, varpå han brast ut att "om du kan sälja dem för 300:-, sälj dem då!" (Andra tar ungefär 300 för liknande kuddar.) Mina barn replikerade då; "nej, du får inte sälja dem, de är faktiskt fina! Och bra!"

Och nu är jag faktiskt så duktig att jag kommer att erbjuda kuddar till försäljning framöver (det behövs bara att någon annan också uppskattar dem! =)) Nåväl, det är väl på det viset att om man gillar att sy måste man sälja också, det går inte att pracka på folk sånt här som presenter, det är så individuellt vad man gillar.

Kom och köp! Billigt, billigt! Svensktillverkat! Miljövänligt! Unikt! Återbrukat! Rättvisemärkligt! Äkta HH! JaJa!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Jätte fina kuddar! Tänkte på att du har blandat mösnster och färger rätt mycket. Endel tycker jag inte om egentligen men tillsammans blir det super snyggt. Blir sugen på att sy:-)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med "businissen"! Ja, vad ska man göra av allt som tillverkas på kammaren..? Fina kuddfodral!

    SvaraRadera
  3. Vi businissar kanske borde byta med varandra oftare? Men jag blir så förtjust i det jag gör att det är svårt att skiljas ifrån det. ;) Och visst är det väl skönt att alla leker med lappar på sitt eget sätt, variationen blir ju större så.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...