2011-06-21

Hoppla pållen

En av mina vänner från tiden då man alltid hade en bebis med sig påminde mig om att jag hade sytt hästar till mina barn då. Och när man letar på vinden kan man hitta det mesta, även en stackars bortglömd häst. Den här har svalt en ask med pärlor i, så den fungerar(/-ade) som skallra. Den vackra manen är gjord av filttyg. Svansen har blivit av med det mesta av sitt tagel.

Den här hästen ska aldrig sättas i händerna på en bebis igen, men kanske kommer det varianter framöver. Jag gjorde några stycken, inspirerad av IKEAs hästar. Kan det vara anledningen till att mina döttrar är hästtjejer?

1 kommentar:

  1. Men...där är ju en liten häst! Precis sådana hästar som jag förknippar med dig!
    /Kram, Pernilla

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...