2012-05-28

Andras skräp blir min skatt


Ibland blir jag extra glad när jag fått till något, och den här lilla väskan är en sådan sak. Jag har haft en sysvacka, men äntligen lossnade det lite i alla fall. Och det gick snabbt att sy och det blev riktigt bra. :-)


Jag började med en sådan där hopplös duk som ges bort på vissa loppisar. Bühler heter den. "Inget att ha"? Jag hade nog tänkt använda duken som detalj på någon väska, men nu blev den i sig en liten väska i alldeles lagom storlek för det viktigaste: mobil, plånbok och nycklar.


När jag satte mig i morse och värkte fram väskan stötte jag på patrull när jag skulle hitta en bra axelrem. Men plötsligt var den där; den trasiga dragkedjan från det här projektet. I alldeles rätt färg!

Jag sydde in dragkedjan i sidan med taggarna synliga utåt. Nu blev väskan lite kaxigare. Mer min stil, det får inte vara för sockersött med hjärtan och blommor, kontrasterna behöver jag.


För att skydda min ifån mot repor sydde jag till en innerficka. Det hade klart blivit både bättre och snyggare om jag inte hade haft fickans insida som aviga utan dubbelt tyg där i stället. Jaja, man lär sig alltid något, och det är inte så svårt att ändra heller om jag skulle vilja det.

Det här blev mitt sista bidrag i Klockarbarns återbruksutmaning. Stort tack för detta, supertrevligt! Och nu har jag en stafettpinne som alla som vill får greppa som funkar ungefär på samma sätt och med ungefär samma tema:


Nu är det bara några dagar kvar av maj (du hinner vara med, kolla bilden till höger för teman!) och jag kommer inom några dagar lägga upp juni månads teman. Häng med vetja!

12 kommentarer:

  1. Men så sött!!! Såna där dukar har man ju snubblat över några gånger, fina men små. =)

    SvaraRadera
  2. Superläcker!! Åhh nu vill jag ha tag i trasig dragkedja, urtuff detalj!! =)

    SvaraRadera
  3. Supersnygg i bästa hhjaja-stil :)

    SvaraRadera
  4. Kanonfin! Den blev också originell med den trasiga dragkedjan.

    SvaraRadera
  5. Mera trasiga dragkedjor åt folket;-D

    SvaraRadera
  6. Snyggt med dragkedjsaxelrem! Ska helt klart fundera på din utmaning också, juni borde jag i alla fall kunna vara med...

    SvaraRadera
  7. Jätteroligt med så många glada tillrop. Tack alla!

    SvaraRadera
  8. Fin den blev! Och häftigt med blixtlåset som axelrem!

    SvaraRadera
  9. Ursnyygg!! Såå bra in i minsta detalj!

    SvaraRadera
  10. Snygg väska. Är i valet och kvalet inför en ny utmaning, antagligen klarar jag inte att hålla mig borta...
    Såg att du och jag har lite av samma motto!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...