2011-08-17

Svart inne (och lite ute också)

Jag hakar på trenden att vara med i en utmaning, precis som bland andra Sysslan och Erry . Bloggaren Sukkertoy for oyet är ute efter svarta detaljer. Inte helt enkelt i mitt hem för tillfället, men... 


Först såg jag i och för sig bara den stora, dystra teven i vardagsrummet. Ett svart hål! Men det fanns mer där intill: schackpjäserna och detaljerna på ljusstaken från Stockholm design.


I köket hittade jag några muggar, även de från Stockholm design. Sällan använda på grund av att de inte lämpar sig för svart, varmt kaffe, men fina där de står.


I köket brukar sopborsten stå framme och vara fin. Ibland används den också. Hehe! Vaxduken på bordet är välanvänd. Kan dock konstatera att nyårslöftet familjen tvingade mig till, att inte köpa nya vaxdukar, det håller jag fortfarande! Är dock på gång att byta ut den mot en svartvit.


På köksväggen finns detta döda djur. De lärde tvistar om vad det egentligen är; en panter med horn? Åhlens kanske vet? Jag är förresten väldigt nöjd med kökstapeten, virrvarr. Hade gärna haft ett bord med perstorpsplatta också, men i och med att vi måste använda vaxduk för ljuddämpningens skull är furubordet vi fått perfekt.


Hallen bjuder på ett 70-talstyg från Marimekko. Och anledningen till att det hänger där är främst att garderoben som togs bort därifrån har lämnat spår som vi inte brytt oss om att åtgärda ordentligt.


I hallen finns även min IKEA-kudde och min egenhändigt, med smygmaskor virkade matta.


Hatthyllan av teak bjuder på en orgie av svarta hjälmar. Undrar om det kan vara mc-hjälmarna som är orsaken till hallens färgtema? 


Badrummets badlakan är svartvita och där låg passande nog min snygga favorittidning Aluma. Alltid underbara bilder i den, kolla bara på framsidan!


Slutligen får ni hänga med till kolonins växthus som har svartmålade aluminiumprofiler. Lovely.

Från schack och matta - nu är jag matt!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad jag gillar älg-kroken! Superhäftig. :-)

    SvaraRadera
  2. Tyget från Marimekko är så snyggt. Heter Kaivu som betyder brunn. Har det i grönt.

    SvaraRadera
  3. Jag hade ingen aning om tygets namn. Stort tack! Nu ska jag hälsa på hos dig Gila! :) /HH

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...