2011-10-26

Länge sen...


Trevligt att höra att nya inlägg från mig saknas! Mellan alla möten och måsten försöker jag hinna till kolonin och där är jag i stort sett dagligen. Titta bara så fint klätterbuskrosen, vars namn jag inte minns, blommar.


Även inomhus har jag satsat på lite nya blommor. Här har jag slängt ihop tre glada papegojblommor, vriesea, med två växter som inte längre såg så roliga ut ensamma. Tillsammans blev de gladare.


Jag har också inhandlat en stor Kockums-gryta med lock för en tjuga och raskt stoppat ner några calanchoe i den. Totalkostnad för arrangemanget: 55 kronor.

Och de där vrieseaorna gillar jag så mycket att jag köpte tre till att ha i köksfönstret. De får tjänstgöra som substitut för utelivet i kolonin ett tag - det gäller att acklimatisera sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...