2011-12-31

Gott nytt!

2011 är strax slut. För ett år sedan var vi i Egypten och firade med kameler och utan fyrverkerier. Var det för två år sedan vi var i Paris över nyår? Och var det fyra år sedan vi var på Teneriffa? Och när var vi egentligen i Florida?  I Prag frös vi nästan ihjäl. Då njöt vi inte fullt ut av fyrverkerierna... Och är det snart 20 år sedan Bryssel??? Grand Place var trångt minns jag.Vet inte, tiden går galet fort, trots att jag försöker få den att gå långsamt.

Nu är vi hemma i lugn och ro, ingen stress, inget stort firande på gång. Bara vara. Ta det lugnt. Knappt ens blogga. Tja, det är som det är och det blir som det blir. Skönt att ta det lugnt efter julfirandet. Och drömma om att ha en reseblogg! Kopierar in lite bilder i brist på pyssel att visa och drömmer mig bort!


2011 var förresten året vi köpte koloni i stället för en sommarstuga som var får ursprungliga plan. Perfekt! Och som jag började pyssla, virka, sy och blogga om det. Som jag tvångsvände inriktning på livet. Det känns bra det. Konstigt nog har det också inneburit två kraschade fordon, utan att människor har skadats. Tja, värre saker kan defintivt hända, även om det är trist att tvingas köpa ny bil.

2012 ska jag försöka hålla samma kurs på skutan som 2011, liksom driva fritt i stället för framåt och bara väja för de värsta hindren. Och fortsätta att njuta av allt det vackra!


Och jag kan faktiskt konstatera att jag lyckats hålla nyårslöftet! Det framtvingades av dottern och var att "inte köpa nya vaxdukar". Hehe, 2012 ska jag byta ut de trasiga vi dragits med alltför länge och sy av dem tror jag! Och nyårslöftet 2012? Det lutar åt att satsa på kvalitetsegentid en gång i veckan. Teater, restauranger, träning och sådant vill jag ägna mig åt. Wish me good luck! And a happy new year! To you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...