2012-05-27

Stencool

Söndag morgon. Medan somliga ligger och drar sig och kanske tänker på Loreens vinst igår kväll, ger sig andra glatt upp och arbetar vid sybordet. Kolla in gardinerna i denna lyckliga donnas hem!



 Men inte jag inte. Nä, jag tygar lite och så hämtar jag urtjusiga inredningstidningar att bläddra i medan jag njuter kaffet.

1972
1974

Och så fortsätter tygandet en stund till, dock inte 90 grader vridet. Jag kan konstatera att mycket i dessa 6 seriealbum för vuxna som jag har haft i min ägo sedan tidigt 90-tal är högaktuellt än idag.


Jag lär återkomma med bättre bilder!

Och hur går det då med sommarutmaningen? Tja, vädret har det i alla fall inte varit något fel på, och inte heller de bidrag som kommit in. Två härliga, nytänkande stencoola bidrag. Klicka på bilden i höger marginal för att se. Nu är det bara några dagar kvar av maj... Jag vill ju gärna lyckas jag också...


Och om jag får säga det själv så har jag nog faktiskt lyckats! Jag har nämligen tagit ett foto av en nygammal kreation: 


Betongkrukan gjöts för en tid sedan och dekorerades av dottern med allehanda stenar lite slumpvis utplacerade. Och i stället för att placera taklök där, har jag lagt stenar i. Det blev ju nästan som borgmästarens stentavla som jag blev så inspirerad av, fast en liggande utomhusvariant. Tja, härmed anser jag mig ha lyckats med utmaningen Sten, sten, sten! Har du något att visa? Du vet var du lägger upp din länk, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...