2012-07-17

Loppstopp

Jag är väldigt glad över att det finns små loppisar runtom längs Sveriges alla vägar. Och alldeles extra glad att min familj inser både nyttan och nöjet med att stanna till när någon bjuder på en bensträckarplats bland skrot och fyndchanser. Sju loppisar besöktes under den senaste resan på cirka 100 mil. Alldeles för lite om du frågar mig, men ändå ett helt ok resultat. Det jag är gladast över att ha hittat är de tre dukarna ovan. Den grå fick jag för en tia och även om den luktade fukt köpte jag den för att den var så fin. Efter tvätten såg jag att den var signerad Ullas! :-) Den bruna är helt i min smak, tyvärr något tvättblekt.

Annars glädjer jag mig mycket åt mina nya vaser. Jag har några sedan tidigare och nu är det inget annat än en samling. Jag tror inte att någon av dem skulle betinga något högre värde, men jag gillar dem och är nyfiken. I min jakt på information har jag lärt mig att stilen jag gillar är så kallat underfångsglas. Det finns riktiga dyrgripar i denna stil och stora formgivare. Och väldigt mycket att lära!

Det är ett hårt jobb att ha semester, en riktig sommarutmaning i sig. Må gott alla!

2 kommentarer:

  1. Fin, fina vaser!! Jaha, där lärde man sig något nytt.. underfångsglas sa´ru? Intressant!! :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...