2012-07-24

Skördetid

En av orsakerna till att jag inte gett mig egentid med bloggandet stavas bigarråer. Trädet på kolonin har gett ljuvliga bär! En del av de 3-4 literna som vi plockat har hamnat i magarna, andra i frysen och lite har vi lyckats ge bort. Och det finns mycket kvar att skörda!

En annan orsak stavas sommarlov, semester och diverse resor och besök. :-)

Och ytterligare en anledning är att vi funderar på att byta boende. Jag älskar vårt hus, men det blir ju inte större med tiden... Så vi har tittat på en gård med över 200 m2 boyta där nackdelarna är många. Varför har man tre hallar i rad? Varför har man ingen tvättstuga? Bara en dusch? Varför finns det bara 5 rum. Varför finns det ingen vardagsrumsdörr? Ingen uteplats? Ett pyttelitet kök? Inget pysselrum? Inte ens en lokal lämplig för loppis? Varför är hangaren fuktskadad? Varför har man ett stängsel i banänden? Varför känns huset som ett stort fuskbygge? Ingen pool? Inga växter i trädgården, bara ett enda träd? 


Den här typen av bostad, som på pappret skulle passa oss utmärkt kan man inte räkna med att kommer ut på marknaden igen de närmaste åren. Så lite lockande är det ändå. Tyvärr skulle renoveringsarbetet kräva mycket och minst en miljon skulle det kosta att få stället beboeligt... ;-)


Men det är otroligt trevligt att gå på visningar, fantisera och låta sig inspireras. Jag gissar dock att vi inte hinner gå på fler visningar när semestern är slut. Och än mindre att vi hinner flytta.

1 kommentar:

  1. Svårt det där med hus. Känns alltd som det fattas något. Just nu ska vi börja bygga trädäck, spännande! En liten bit som jag önskat mig länge :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...