2012-08-11

Diagnos: postsemestertrauma

Nu har vi snart varit hemma en vecka. En vecka har vi ägnat åt tvätt, lämna tillbaka reaplagg och liknande som hör vardagen till. Fortfarande sitter semesterfeelingen i lite, och lite av solbrännan syns också. Bästa effekten av semestern har kanske varit att jag läst ett gäng bra böcker och att jag vill läsa mer! Och all god mat på all inclusiven har gjort att jag fått lust att skapa nya rätter. Mest salladsbufféer även hemma!

Men den ovan fotade jag på hotellbuffén!

Men nu fungerar inte Blogger som jag vill, så det blir inget vettigt skrivet... :( Den tillåter mig inte att lägga upp bilder... Va?!??

Nytt försök:

Kolonin har fått ett antal besök förstås. Döttrarna fick låna kameran medan jag grävde.

 Äpplen som snart ska plockas, potatis som kan skördas. Sånt att njuta av!





Ja, kolonin erbjuder mycket njutning!

Så postsemesterrtrauma, det innebär i mitt fall att jag fortsätter att njuta, som vore det semester! Och, jag har verkligen dålig koll på tiden. Jag läste till exempel att buxbom ska klippas senast månadsskiftet juli/augusti, och jag tänkte att då har jag ju några veckor på mig... Men, i själva verket var jag ju för sent ute!

Mer sommar tack!!!

Tackolov är det lite tid kvar av augusti! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...