2012-08-21

En lysande idé?

Jorå, nuerejusåatt... Hrmmm... Jag har målat lite här och var runt huset. Fönsterblecken, planken, fönsterfoder, nån sten, några krukor, grenar och sånt. Med de färger som vi hade hemma sen sist det begav sig. Och det har blivit riktigt fint, tycker jag själv. Att hängrännorna etc blivit röda i stället för omålade som hos grannarna gör det allt lite grannare hos oss. Även om de har grönare gräs. ;-)

Och så är jag ju sådan att om jag har en pensel och ser något omålat, så kan det komma sig att en gammal grönblekt lykta kan komma att matcha fönster, stuprör med mera. Det tycker jag var en ganska så lysande idé ändå, för jag kan lova att de flesta nog skulle ha kastat lyktan i stället för att göra rent penslarna på den.

Och ser man på, nu fick jag allt ihop ett bidrag till i Sommarutmaningen! Undrar just om fler av er får lite extra lust att vara kreativa under sommarens sista dagar?

SOMMARUTMANINGEN: AUGUSTI KLICKA PÅ BILDEN FÖR DELTA ELLER SE BIDRAGEN!

2 kommentarer:

  1. Heja heja! Nu är du på gång:-) Börjar snart känna lite prestation ångest på mina två kvarvarande kategorier glasklart och galghumor. idéerna brukar dock komma när man minst annar det:-)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...