2012-09-08

Trapets!

Vad ser ni på bilden ovan? Något som bara är att kasta, något man kan laga eller kanske en massa trevligt material? Min första tanke var att laga den, min andra att köpa en ny hängstol...

Men när jag hade demonterat den för att göra ett försök att laga stolen såg jag att det fanns bra material till att göra en gunga. Jag testade att använda en ett halvt århundrade gammal sladd i stället för ett rep, men den brast direkt. Så det var ingen bra idé. :-) (I vänstra hörnet sticker mina silversprayade träskor fram!)

Men efter att ha använt ett gammalt hopprep och rep från en gammal hängmatta kom trapetsen på plats. Och den är hur rolig som helst! Själv använder jag den som träningsredskap. Under mattan från Indiska har vi lagt ett liggunderlag, så det är riktigt mjukt och skönt att ligga där. Vilket kan vara bra. Med tanke på materialval av rep... :-) )I vänstra hörnet sticker en betongkruka som jag målat lite på fram. Samt en skidspalje. 

1 kommentar:

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...