2012-09-26

Trasgrunka

Under helgen var vi ute på landet en sväng. En skylt och Loppis och Fika fick oss att svänga av och stanna till vid en gammal skola, omgjord till bostad. Där inne fanns mycket värme och atmosfären var underbar. En kvinna i min egen ålder satt i den i övrigt tomma, men vackert inredda skolsalen/fiket/loppisen och pysslade med trasor. Och då insåg jag att det är så jag skulle vilja leva. :-)

Drömma kan man ju alltid, men verkligheten är ju en annan. Men jag tog i alla fall med mig idén och bestämde mig för att göra det kvinnan gjorde; ett slags vindspel av trasor.

Så jag öppnade en av mina puffar  och tog ut lite av stoppningen, i detta fall diverse bortklippta sömmar från trikåplagg. Och satte fast dem runt en ihoptejpad elkabel. Och nu har jag en riktigt flummigt kitchig trasgrunka på kolonin. Visst är väl detta återbruk på hög nivå? Jo, jag tycker det, så härmed ansluter jag mig till det glada gäng som är med i Klockarbarns återbruksutmaning som satte igång igår igen. Det brukar bli många trevliga bidrag, så kolla in vad de andra har hittat på också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...