2012-10-10

Draperi och pysslifiering av hemmet


Hallen har fått en ny skepnad igen, och det är Sven Fristedts Viva la rose (Borås, Linje hemma) som i mitt tycke passar alldeles utmärkt där mellan hall och vardagsrum som gör det. Ytterligare ett draperi behövs, men vi har inte kunnat enas om vilket ännu.

I fåtöljen ligger en lappkudde som jag köpt på loppis. Troligtvis är det ett skolsyslöjdsarbete. Och hyllan fick jag av en granne. Jag har målat den och nu förvaras biblioteksböcker där.

Och det som skymtar i bakgrunden är en nyvirkad liten matta av jeans. Jag köpte färdigklippta nystan på loppis, och det var trevligt att göra något av dem. Träskorna sprejade jag för några månader sedan och de är så fina, så fina. Och pallen trivs med det virkade. Ja, det är snart inte mycket i hemmet som inte har pysslifierats. 

3 kommentarer:

  1. Roligt att få titta in i ditt hem. Tavlan med hunden känner jag igen. Den har jag sett tidigare någonstans, men var? minns inte?

    SvaraRadera
  2. Coolt! Mitt mål är också att ha ett helt pysslifierat/loppis hem :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det är roligt att visa upp det. Ingen annan har det som vi. (Men Helga, jag har också en snygg matta under sophinken nu!) :-) Tavlan, liksom fåtöljen är äkta IKEA. Hunden är Keith Harings, jag fastnade för hans konst tidigt 90-tal och tröttnar visst aldrig, trots att det är en IKEA-reproduktion. Gör en egen Haring på http://www.haringkids.com/coloringbook/index.html :-)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...