2012-10-02

Mera bullmamma

Det godaste brödet som min familj någonsin smakat bakade jag häromdan. När jag ändå stökade runt, helt utan ansträngning. På måfå. Hittade ett paket jäst och ett vetemjölspaket med ett recept på. Mätte inte upp mjölet utan testade, och när vetemjölet tog slut tog jag lite rågmjöl. Eller var det havregryn också? Ungefärlig mängd vått och torrt blandades och jag tömde paketet med solroskärnor.

Det var riktigt bra för mitt självförtroende att inse att man faktiskt kan lyckas väl utan recept även när man bakar. Det är ju så jag gör för att lyckas på andra plan, så varför inte inom bakning också? Trevligare och mer spännande blir det i alla fall.

1 kommentar:

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...