2012-10-04

Nybyggen

Många mörka mysiga höstkvällar väntar och vi har redan börjat frossa i inneaktiviteter. Medan övriga familjen ofta väljer att pussla, sitter jag hellre och virkar. Pusslen köptes under sommarens loppisar (nä, vi fick dem eftersom de annars skulle ha slängts...!), så det finns väl ett tiotal opusslade kvar, där det är en liten extra krydda att gissa om det saknas några bitar, och i så fall vilka. Dessutom fick jag två fina begagnade pussel när jag fyllde år. Toppenpresent!

Men jag har alltså föredragit att virka av trasiga och fläckiga tights, tröjor och sådant som inte går att sälja eller ge bort. Ett antal korgar har det blivit nu. Eftersom jag har använt en liten virknål så har korgarna blivit riktigt stabila. Jag är ju inget virkproffs och en del fula ställen har prytts med en blomma. Den blå blomman gjorde jag av en bortklippt söm jag sydde ihop med nål och tråd.

Den större korgen till höger är virkad av utslitna påslakan. Den har ändrat form ett antal gånger, bland annat har den haft öron. Det känns som en grymt bra grytlapp som man kan stoppa en hel gryta i. Även korgarna har ändrat form, "garnet" har tidigare varit ett misslyckat försök att göra en matta. Även om det var ett "misslyckande" var det ett lyckat sätt att förvara garn och något som fick nöjet att vara längre.

Nu gäller det bara att komma på hur alla dessa ska kunna användas. Men jag undrar om det inte är lättare för mig att hitta bra användningsområden för mina korgar, än för familjen med pusslen. Om inte börjar vi om igen!

2 kommentarer:

  1. Det är ett väldigt bra återbruk det där :-) hejaheja!

    SvaraRadera
  2. Fina korgar, jag gillar jeansblomman också :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...