2012-10-05

Tapetpyssel



Dottern ville att vi skulle pyssla med tapeter tillsammans. Hon gjorde några fina kort och sen gjorde vi vimplar. Jag gjorde en romb i kartong som mall, ritade och grovklippte. Dottern finklippte, klistrade med limstift och slutligen vek vi vimplarna över ett snöre. Dottern valde färger som passade till hennes rum. Lyckat!



I våras fick jag utgångna tapetkataloger i färgaffären, så vi har mycket tapeter i gömmorna. Och det var så mysigt att klippa att vi gjorde en girlang till av bara farten. Här blev mallen ett dubbelvikt hjärta, dottern valde tapeter och så satte vi upp den i hallen. Hjärtan på tråd; enklaste och mysigaste pysslet på länge. 

Ha en trevlig helg alla! (Själv hoppas jag att min förkylning försvinner och så är jag enormt tacksam över att en sjukgymnast har trollat bort mina 10 år gamla bäckenbesvär genom en MET-övning (Muscle Energy Technique)!)

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Detta ska jag bokmärka för framtida bruk! :)

    SvaraRadera
  2. Fin, fint med girlangerna! Och jag gillar tapeten på väggen också, som sagt var. Kul när vårdinsatser har verkan! Måste kännas toppen!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...