2013-01-16

Loppisproffs blir syproffs?

Jag bekänner, jag är ett proffs på att shoppa på loppis. Annars hade jag väl aldrig kunnat komma hem från en kommersiell loppisbutik, alltså en sådan som inte säljer för välgörenhet med massor med härliga påslakan, fina gamla dukar och en underbar julgardin. Och bara betala en hundring för allt! Jag antar att de förstår att känna igen en bra kund när de ser henne.

Påslakanen har vänts ut och in. Skakats så att damm och ludd försvunnit och tvättats på 60 grader. Därefter har jag klappar, vikt, beundrat och allt det där som hör till. Eftersom det är så mycket tyg tror jag att jag kan använda lite av det att byta till mig annat med. Men jag laddar också för att sy fler lappkuddar med mera, och kanske till och med sälja. Om det blir bra vill säga.

Så här förvaras de sicksacksklippta mindre bitarna för tillfället. Jag längtar efter att sätta mig vid maskinen snart igen.

2 kommentarer:

  1. Bravo! Du har tydligen näsa för fina tyger!! :) ♥ Jag tycker att det svåra med försäljning av egenhändigt tillverkade prylar, är att ta ett schysst pris, dvs att inte så gott som skänka bort det. Det kan vara svårt att värdera den egna kunnigheten, tålamodet, unikheten och arbetstiden (även om det sistnämnda borde vara lätt). Många pysselfantaster är nog tokbilliga när det kommer till försäljning.

    SvaraRadera
  2. Blir så avis på dina fina tyger! :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...