2013-02-15

193 foton och filmer

Det har gått några dagar sedan jag senast använde datorn. Den här gången innebar det att det fanns 193 foton och filmer som skulle överföras. Och kanske 50 av dem skulle kunna bli till blogginlägg! Jag hinner inte med mig själv. :-)

Ett axplock som visar vad jag gör:




En konversation om poesi med en vän råkade resultera i att jag kombinerade ord och bild på detta vis. Den nedersta bilden är snodd från nätet, men dikten är Neeltje Maria Mins. Övriga foton har jag knäppt. Dikternas innebörd blir så annorlunda beroende på vilken bild man använder.

Det händer ofta att jag bara tar ett foto under en promenad och att jag sen bearbetar det i någon trevlig fotoapp. 

Eller för att redigera en bild så att jag själv inte syns, men att, som i det här fallet, den fina mössan som jag bytte till mig av Sysslan syns, men inte jag själv. (Sysslans mössor finns att beställa på Sysslan.com!)

Men oftast knäpps det bara som tidsfördriv, och sen blir det inget mer. 

Eller tar jag ett foto för att visa någon vad som händer. Så här såg jag ut 30 minuter innan vi blev spontaninbjudna till några vänner för att titta på mellon. Så det här fotot skickade jag till dem då. Jag var lite stressad och ville inte skriva och beskriva för ingående. 

 Sen är det riktigt skoj att göra collage också.

Jag lägger ingen större vikt vid att få collagen harmoniska eller proffsiga, det är inte mödan värd. Jag är fortfarande sådan att jag tycker att det är som det är och blir som det blir. Perfektion är hämmande och ofta ineffektivt.

Hur använder ni kamera och appar? Eller bildkommunikation i allmänhet?

1 kommentar:

  1. Bilder och dikter har jag också jobbat med lite. Det är en spännande kombination. Har du prövat att skriva egen poesi? det är väldigt ro givande.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...