2013-02-04

Vaxdukar blir vimplar

En i loppisgruppen eftersökte tyger för att sy vimplar med sin i loppisgruppen köpta symaskin. Efter att vi kommit att diskutera hur man gör började hon fundera på om det kanske inte var bättre med vaxduk... Och att bara klippa. Men hur får man ihop dem? Jag började laborera med hobbylim. Nä, ingen bra idé. Tapetklister funkade inte heller. Men nämnde hon häftapparat, och se, det funkade utmärkt!

Den övre vimpelgirlangen är dubbelsidig. Kanske kan hänga mellan fruktträden för att skrämma bort fåglar?

Och den här enkelsidiga gjorde jag på fem minuter av de vaxduksbitar som blivit över.

Om du frågar mig behöver livet inte vara krångligare än så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...