2013-02-01

Påsförvaringspåse

 
Fina bloggaren Pyssel på torp Skrev häromdagen om sin påsförvaringspåse och jag kände direkt att det ska jag ta och slänga ihop. Sagt och gjort, väldigt snabbt.

Jag använde en bortklippt bit från vår nya vaxduk i köket. Sydde en korv och i båda ändarna sydde jag kanaler som jag trädde med resår. (Äsch, det heter något annat, men ni fattar? :) ) Sen sydde jag ett band och sydde fast det. Så nu har vi en ärtgrön påspåse under fönsterbrädet. Och den matchar minsann duken perfekt. Enda aberet är att jag dagen därpå bytte gardiner, och nu ser duk och påspåsen ganska bleka ut... :-)

Men grönt är verkligen skönt. Och våren är nästan här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...