2013-03-21

Terylene heter det, inte myggnät

När jag får ett nytt tygskåp, får jag en fin anledning att städa. Och den här gången hittade jag en samling gardiner som jag hade glömt bort! 

Eftersom tygskåpet är väldigt fullt så rensar jag bort det som andra uppskattar med än mig. Och så köper jag visst lite Marimekko och sånt i stället. Så kan det gå.

Den här typen av gardiner såldes tydligen under 60-talet, och materialet är Terylene. Och tvättråden bör nog följas om man är rädd om dem.

Min utrensning innebär att dessa sommargardiner kommer att pryda fönster runt om i landet snart. Och jag, jag undrar om inte dessa gardiner kommer att bli riktigt trendiga snart? Jag hoppas i alla fall få se många foton av snygga terylene-gardiner i bloggosfären snart!

1 kommentar:

  1. Mmmm nostalchock!! Sådana fanns i min barndom, vill jag lova!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...