2013-04-23

Det blir mycket trädgård nu


Vädret har vi inte kunnat klaga på de senaste dagarna, och för min del innebär det allehanda projekt både i den lilla täppan hemmavid och på kolonin. Under bokhylleluckorna har jag en stor trälåda som för tillfället rymmer årets tomatplantor. Förhoppningsvis överlever plantorna ett tag till, kanske till och med så länge att jag kan få tomater!

En rabatt har fått en liten mur av stenar som grannen skulle ha kört till tippen och jag har flyttat gångplattor för att få plats med fler växter. En ormhassel följde med från plantskolan, inte alls vad jag var ute efter, men det blir nog bra. Annars är det bara att göra om.

Jag köpte några sprayburkar när de såldes ut för 20:- styck, och nu har jag testat att spreja på prylhyllor, krukor, korgar och en lampskärm bland annat. Det blir som det blir, och alltid blir det bra på något sätt. 

Förutom sådant så har det blivit många turer power walking. Vi är ett gäng som drar ut varandra. 6-11 km har det blivit och det är helt underbart att känna att kroppen håller för det. Jag har till och med kunnat jogga korta sträckor. Fantastiskt skönt - jag hoppas att det fortsätter så!

Och bloggen? Tja, den är som den är och den blir som den blir. Alltid blir den bra på något sätt. ;)

1 kommentar:

  1. Jag är en jävel på att förlösa maskrosrötter, men trädgård får nog vänta tills jag blir pangis! Avis är jag allt nog ändå!! Lyllo dej!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...