2013-06-04

Loppkopp


Det är så himlans skoj att åka på endagarsloppisar. Året besök för gett en fantastisk utdelning av finfina fynd. Synd att jag bloggar så sällan bara, hinner ju inte visa det jag hittat.

Här är i alla fall en mugg som jag inte hade köpt om det inte varit för att en bekant i byn hade sådana. Och jag köpte några muggar i tron att hon skulle vilja ha fler. Men, det ville hon inte. Vilken tur då att jag ändå köpte dem, för de är superfina i kolonin och är sköna att dricka ur.

Enligt uppgift såldes dem på Indiska under 70-talet. Någon som  vet säkert?

2 kommentarer:

  1. Ingen aning, men åtminstone senare års varianter av Indiskagrejer brukar ju vara märkta med Indiskas logga under. Jag får iofs mer Kina-/Japanvibbar av mönstret, men det behöver ju inte betyda nåt. :)
    Jag har förresten en loppad kökshandduk i snarlikt mönster, som jag klippt i och sytt av ganska nyligen.

    SvaraRadera
  2. Tja, jag vet inte särskilt mycket om muggar från 70-talet, men jag vet att jag vågar mig på att tagga dig på några bokfrågor. Kolla in mitt inlägg på

    http://ensammamammandownshiftar.blogspot.se/2013/06/frejas-bokfragor.html

    så ser du vad det gäller!

    Annars önskar jag dig en fin bloggsommar!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...