2014-10-11

Kamelhårsulster

Jag visste inte att det var en kamelhårsulster jag tog med mig från en av sommarens idrottsföreningsloppisar, men så här ser de tydligen ut. Ett plagg som bars över finkläderna antar jag. Denna kappa var förresten inte det enda jag köpte på just denna loppis som jag cyklade till, och som visade sig ha mängder med fantastiska plagg för en spottstyver. Tur att jag har loppisvänner som inte har något emot att hjälpa mig att köra hem även mina fynd. Tack Emily!

Nåväl, denna rock borde jag nog ha lämnat, för färgen är inte min, men nu har jag lärt mig en del om ulster och även lite om den skånska kungliga hovleverantören Cewo. Min ulster har damknäppning och är märkt "tonår". Och den har nog bara använts någon enstaka gång för den är i nyskick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...