2011-06-04

En liten äppelkindad lerflicka


Vem är den här lilla flickan tro? Och vad ska hon ha i krukan sin? Och vad är det hon står på egentligen? 
 
Om man försiktigt lägger henne kan man se att hon har sitt ursprung i Upsala Ekeby. UE ser man. Tittar man vidare ser man JY. Lite efterforskande tar oss till Irma Yourstone, som signerade sina verk så. Tja, hon hade slängts om jag inte tagit med mig henne från loppisen, och det hade ju varit synd. Hur mycket väger hon?


Jo, hon tycks väga exakt 200 gram. Kanske jobbade man med 200-gramsbitar lera alltid i UpsalaEkeby?

Vad gör då frukten i förgrunden? Jo, vågbrickan som den ligger på har tillfälligt ställt åt sidan för att lerflickan ska kunna vägas. Det är nämligen så att jag har börjat använda hushållsvågen som fruktfat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...