2011-07-25

En idé till gåbortpresent

- Vad är det nu jag ställt till med?
- Vadå jag, skyll inte på mig!

Så skulle det nog kunna låta, för receptet på den här gebortpresenten har jag inte komponerat helt på egen hand. Så här ligger det till:


1. Sno en fantastisk idé från din optiker eller från en inspirerande bloggare. I det här fallet är det 24sevenbyboback som lyckades med konststycket att fånga mig i hård konkurrens. Då är man bra!

2. Sno en dotter och kräv av henne att spotta ut något trevligt att skriva.

3. Sno Words fantastiska förmåga att ändra typsnitt till Arial, storlek och bredd.

4. Snåla inte med tomrum medelst mellanslag. Inte behöver man väl sno allt?

5. Skriv ut. Saknas det svart i färgpatronerna går det lika bra att göra slut på resterande patroner på detta vis.

6. Placera slutligen det hela i en tjusig ram. Men om du inte har någon sådan går det lika bra med papperskassen som delades ut under nyårsfesten i Egypten och som barnen snott med sig hem. I stället för partyhattar och pappersgirlanger kan man stoppa i en liten present. En blomma. Nybakat bröd. En egenhändigt tillverkad folkdräkt. En Ferarri. Nä förresten, det verkar onödigt.

7. Njut av din fantastiska förmåga att koka soppa på en spik och inse att kassen och dess budskap och tanken bakom är fullt tillräckligt!

Och...


... det var ju så roligt att göra dessa synteststavlor att jag gjorde en till mig själv också. Och eftersom jag lever som jag lär (hmmm) och försöker att inte vara så förbenat duktig hela tiden (;)) så slängde jag ihop den hastigt och nöjer mig. Alla duktiga flickor där ute: Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...