2011-07-21

Loppfullt - Saini Salonen

Under en cykelutflykt råkade jag cykla förbi en loppis, och sen kom jag inte längre. Freudiansk felcykling tro?

Det fanns en hel del nyinkommet på tyghyllorna, så jag försedde mig. Paradis från Åhlens. Bra kvalitet till väskor. 20 kronor. Ett vitsvart tyg av liknande kvalitet skulle nog också fungera. 10 kronor.


Hemma kollade jag noggrannare och såg att det var en väggbonad undertecknad Saini Salonen. Jag börjar surfa och upptäcker att hon har gjort mängder av härliga mönster. Lago nedan är nog en personlig favorit. Tyvärr finns det inte så mycket att läsa om henne.


Väggbonaden lyckades jag hitta genom googles bildsök, här. Roligt att få verifierat att den finns på riktigt och inte är något alldeles nyproducerat, trots att det känns så. En perfekt inflyttningspresent en gång på 70-talet?

Min feudianska felcykling tog mig till ny kunskap och Saini Salonen till mitt hem, troligtvis sovrummet. Usch, tänk om någon hade satt saxen i tyget!


Ja just det, ja. Jag höll på att glömma att jag även köpte en låda full med band! Lite julafton var det att packa upp bandprakten!

Och nej, det fanns inga loppor i prylarna den här gången heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...