2011-07-20

Vegetariskt bord

Under den årligen återkommande festligheten brukar alla få olika ansvarsområden fördelade under dagarna tre. Jag har kommit lätt undan tidigare år och nu  har jag avancerat och fått äran att sköta dukningen till lördagens festmiddag. Det gör jag givetvis gärna!

I år försvann tiden fruktansvärt snabbt och när det endast var 20 minuter kvar utan att jag hade satt igång fick jag lite lätt panik, rusade runt och gjorde som Kajsa Varg påstås ha gjort - jag tog helt enkelt vad som fanns i närheten! Ljuslyktor från intilliggande rum. Vedträn, till någon stora förskräckelse/förvåning. Ut i naturen därefter och slängde ut grönt runt vedträna och lite girlanger däremellan. Det blev riktigt lyckat minsann.

Bordsdekorationer är trevliga att se på och kan bli en trevlig snackis under måltiden. Mest snackis blev nog den lilla spindeln som förvånat kröp fram från en av vedklabbarna! Och ingen åt upp den. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...