2011-07-19

Olika nyanser av brunt och gammalt


Här är tre av mina gamla mönstrade tyger i brunt. Jag vet inte riktigt vad det ska bli av dem. Längst till vänster är en stor duk, design Björn Wiinblad. Härlig mönsterglädje i brunt. Ovan ligger "Farma", jag vet tyvärr inte mer än så. Det blommiga är nästan frottékvalité. Har varit gardin, precis som Farma.


Det här tyget köpte jag på Myrorna i Linköping för, hmmmm, 15 år sedan. Jag har använt det mycket sedan dess, men mest som tavla. Har aldrig vågat klippa i det. Känner någon av er igen det och kan berätta mer? Jag hoppas på det! Jag vårdar det ömt under tiden.


Slutligen vill jag visa en del av sovrummet. Jag möblerade om i veckan och döljer numera ett tråkigt bokhylleinnehåll bakom den gamla gardinen. Ja, den är gammal, men maskrosbollsmönstret har varit modernt igen på senare år. I förgrunden finns ett rangligt IKEA-skåp, Granås. Någon dag ska jag ersätta det med fin gammal kvalité. Men tapeten på väggen bakom - kan den någonsin ersättas? Den har faktiskt suttit där sedan huset byggdes 1982, snart 30-årsjubileum alltså. Jag tycker att den fungerar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...