2011-07-15

Vad virkar du?

Måste man alltid veta vad man håller på att virka? Vad det ska bli? Jag tycker inte det, det är själva virkandet som är grejen. Avkopplande för en stressad själ.

Under helgens maratonkalasande satte jag mig med virknål och tråd och fick fler gånger den där frågan. Och jag svarar alltid: 
 -Vad tror du att det ska bli? 
Är man ett gäng kan svaren bli riktigt intressanta. Någon sa lite retsamt att det nog skulle bli ett kortleksfodral. Sagt och gjort!

 Den fina baksidan.

Kortleken passar perfekt i. Och med några knappar och en röd mun ser den nästan ut som en fisk.


En ganska glad fisk till och med.

Men oj, nu har fisken ändrat min och blivit en ful och sur marulk. Kanske beror det på att den nu inte längre är ett kortleksfodral utan ett cigarettpaketsfodral. Det var nämligen en av de andra i gänget som önskade ett sådant.

Kanske inte dumt alls. Skäms man över att röka kan man dölja lasten lättare. Och om man är för berusad eller stressad hinner man inte få upp ciggen så snabbt. Hinner tänka efter. Och då kanske man inte tar nästa cigarett. Bra va! Kanske fungerar lika bra mot flitigt smartphoneanvändande?

Härmed torde det vara bevisat att virkning är bra för hälsan! ;-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha, man kanske borde ta och virka in både den ena och den andra lasten!

    SvaraRadera
  2. Absolut! En i gänget önskade ett virkat fodral till sin bil. Det fick han inte, men ett fodral till snusaren i sällskapet blev det! Har du fler idéer? :))
    HH

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...