2012-01-14

Reklam


Nu var det dags för lite reklam för beklädnadsaffärer. Först ut är Carlssons i Mörbylånga. Behöver ni komma i kontakt med dem ringer ni 5. De andra är inte så tokiga de heller.



Men Rytterkvists är jag inte helt förtjust i, det är alldeles för långa telefonnummer dit.


Och mina färgglada nitade galongalgar har fått sällskap av två svarta, nyligen donerade av svärfar.

Det här är en liten del av min galgsamling, och de finaste låter jag så klart hänga framme. En liten enkel detalj i hallen som faktiskt förgyller tillvaron lite, för mig åtminstone. Men jag har inte fått så många positiva kommentarer om dem, så jag antar att jag är ganska ensam om att tjusas av dem. När jag letar efter souvenirer från resor är den här typen av galgar hett eftertraktade.

1 kommentar:

  1. Och här sitter jag - 2019 - och kollar in galgar. Galgen från Mörbylånga hänger även hemma hos oss, samma med Emmaboda-galgen! Det är verkligen något speciellt med dessa gamla telefonnummer, livet var på något sätt lite enklare ibland på den tiden ;) Önskar att man bara kunde lyfta luren idag och slå "5" och komma till den enda abonnenten med det numret...
    http://gamlavykort.nu/forum3/forum_posts.asp?TID=6599

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...