2012-01-25

Stor, större, störst!


Efter att ha virkat handledsvärmare i varmare Florida, som ligger i landet där allt är stort, större eller störst (ja, nu vet jag att det verkligen är så!) satte jag glatt saxen i några av de plagg som inte klarade resans slitningar. Klippa sönder trikåplagg, t-shirtar och leggings, är ett finfint pyssel. En knapp centimeter breda formar de sig nästan till garn av sig självt. Väldigt billigt garn dessutom. Med lite historia.

Byta bilsätet eller poolkanten mot soffan hemma var inte lika lätt som att byta garnet mot trikån. Och så sakteliga börjar det forma sig en ny, luftig matta.

Och nu kommer vi till det största. Ser ni virknålarna? Den minsta är den som tidigare var störst! Under virkningen har jag varvat med de olika virknålarna, beroende på om varvet behövde bli större eller mindre, och så lägger jag till tillräckligt många nya maskor för att mattan ska bli platt. Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...