2012-03-19

Lite lugn, men mest kaos!


Det här inlägget börjar jag med ett foto från gårdagens utflykt. En kopp kaffe på det och sen välkomnar jag er över till kaoset...


Nä, jag behövde en bild på lördagsgodiset också! (Jag har inte tjuvstartat med påskäggen, det är jellybeans. :-)

Oj, nu börjar det visst... Med ett foto på en bråkdel...


Böcker! Anledningen till utflykten till sjön var att det var några som behövde hjälp med att bli av med böcker, och vi tyckte att det verkade spännande och dessutom, ja, en trevlig utflykt helt enkelt. Jag hade tänkt använda böckerna i lite spännande projekt, men när jag såg skönheterna och dessutom började inse att många av dem betingar ett högt värde för samlaren blev det inte fullt så lätt. Så jag fick en del att fundera över... Kanske skulle starta ett antikvariat typ... Eller bli symaskinsreparatör när jag blir stor!



Tja, det var ju ett roligt besvär ändå med utflykt och böcker, desto värre kändes det då min ungdomsvän som heter Ikea Huskvarna Viking Daisy ville klippa tråden med mig. Jag vet inte om hon bara börjar bli gammal och tråkig, om hon vill göra skönhetsoperationer eller om hon vill bli bortskämd med spa-behandling för att umgås med mig i fortsättningen. Men jag ger mig inte så lätt.

Den här typen av vänner kommer med en manual, så jag börjar leka med henne och diverse verktyg...


Massera. Fixa frisyren. Klämma pormaskar. Tja, ge henne lite kärlek och ta bort besvärande hårväxt. Det hade hon aldrig varit med om tidigare.


Jag avslutade behandlingen med att lacka stygnplåten rosa för att ingen tråd ska kunna fastna innan stygnplåten har blivit ersatt, samt att jag lånade en nål av god kvalitet av Sysslan. De nålarna jag hade köpt på Coops tiokronorsavdelning dög helt enkelt inte åt min vän.


Avslutningsvis lovade jag min Daisy att ta bättre hand om henne framöver, ja till och med skydda henne mot damma och annat elände som kan förkorta livslängden. För det gör Sysslan med sin vän. 

Och det är knappt att jag vågar erkänna att jag ser mig om efter en ny vän, typ en ung älskare som kan lite nya avancerade grejer! ;-) Brodera och annat avancerat.

Men vet ni vad, ni som har orkat läsa hit... Min Daisy fungerar igen! Sömmarna blir som de ska och jag har lärt mig mycket på vägen!

(Och se där - lite kaffe och skriva ett tokigt blogginlägg med ett lyckligt slut gör att det känns klart bättre. Snart finns det kraft att ta tag i alla måsten! Men det hade inte varit helt fel att gå till kolonin och göra några pinnkransar i stället! =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...