2012-03-24

Som ny

Så mycket av det jag gör, kan och är är jag enormt stolt över. Allt nytt jag lär mig. Förmågor som så sakteliga återkommer. Det är knappt att jag tror att det är sant att jag har skruvat isär min symaskin ännu en gång, en tidigare otänkbar uppgift. 

Eftersom de i affären där jag köpte ny stygnplåt sa att man aldrig klarar att ta bort allt ludd och rester från dålig tråd på egen hand. Att det kan bli skador i mekaniken av att maskinen hackar och att den nya stygnplåten också kan bli dålig. Och att de nya nålarna kommer att brytas... Och att man aldrig få dra i tyget... Och...

Men jag kunde! Och det fanns mycket tråd kvar sedan första isärskruvningen... Och nu är hon faktiskt som ny igen och spinner så fint, så fint.

 

Och av bara farten så sydde jag ett nytt överdrag av en gammal vaxduk. T-sömmar, sen är det klart och nu är hon än mer skyddad.

(Själv känner jag mig inte alls som ny. Jag hanterar inte deadlines och mina prestationskrav tillräckligt bra ännu. Har gjort ett bidrag till pysselstafetten i morgon, en utmaning jag gett mig själv och även om jag hade jätteroligt på vägen försvann mina krafter helt. Jag vet att det är viktigast att jag själv är nöjd, men jag har uppenbarligen för höga krav på mig själv. Det gäller visst att skynda väldigt långsamt när man är på väg tillbaka från en utbrändhet vare sig man vill eller inte. Inte klokt att det kan vara så svårt att återhämta sig... Åter till det som enbart är lustfyllt!!!) 

Nu publicerar jag detta och sen ska jag skriva ett inlägg om vad vi gjorde igår. Mycket roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...