2012-04-13

För jag är inte riktigt som andra jag?


För inte speciellt länge sedan kände jag att jag hade virkat lite för många sittpuffar/korgar som man kan sätta ihop. Och jag undrade om jag kanske var på väg in i en återvändsgränd vad gäller skapandet. Och så roade jag mig med bildredigeringsappar ett tag i stället. Och nu har uppenbarligen cirkeln slutits - dessutom med en fläta i trikå!

Ok, bilden fick inte den kärlek som krävdes... :-)

Jag har sett den ena fantastiska pallen efter den andra med en virkad sits, typ jättemormorsrutor. Själv vill jag så lite som möjligt göra som "alla andra" - det är nämligen så lätt att misslyckas då. Och det ger mig inte samma utmaning.

Min variant är ju självklart influerad av det jag har sett, men det kom sig av att jag hade lite trikånystan kvar men absolut inte ville göra ännu en korg eller grytlapp. Så jag experimenterade. Och när jag insåg att mitten inte hade blivit bra drog jag bort den gröna trikåtråden och lyckades sluta jätterutan med en cirkel i stället.


Sen återstod bara att fästa "dynan" på pallen, och det gjorde jag medelst en trikåfläta som jag drog åt ordentligt. Jag gillar skarpt att virka med trikå. Snart är risken överhängande att jag klipper sönder våra fullt fungerande plagg också!

I vanlig ordning är jag nöjd med resultatet och därtill väldigt förvånad över att det blev så bra som det blev! (Hallå, jag kan ju inte virka och valde träslöjd när man fick välja!)

1 kommentar:

  1. Den blev superfiiiin! Första gången jag sett mormorsrutor i så stort format! Och du KAN verkligen virka! Hur har du fäst "trådarna"???

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...