2012-05-14

Återbruksutmaningen: Skräp?


Med nöd och näppe lyckades jag nu på morgonen fota ihop ett bidrag till återbruksutmaningen hos Klockarbarn! Men, det är inget nyskapat direkt, dock obloggat tror jag. Under flera år har jag köpt kärl från Kockums på loppisar. Jag har kanske 7-8 stycken som jag använder på diverse sätt, men främst som utekrukor med diverse växter i. Ett problem är att de inte alltid är dränerade. Kaffepannan är det dock, i alla fall så länge den lutar sig lite nonchalant mot en trappa.


Sen har mina två favoritsommarloppisar ägt rum. Tygglädje! Underbart fina tyger har jag hittat! Och så låg det 4 par gamla träskidor och skräpade. "Blir bara kastade annars, så det är helt ok att ha sönder dem", var svaret jag fick då jag frågade en man som tycktes initierad på området om råd och som kommenterade mitt lite udda köp.

Eftersom min man är bortrest, och dessutom inte läser min blogg, kände jag att det nog var ganska ofarligt att ta hem dem och använda till framtida projekt. Förhoppningsvis kommer jag alltså kunna visa någon skapelse baserad på dessa skidor framöver. Vad tror ni att det ska bli?

Och, så måste jag ju puffa för min egen sommarutmaning!


Det första bidraget har kommit in (tack Lopplisa!) och det är ju fantastiskt kul om fler av er har lust att skapa, eller fota, utifrån dessa olika teman! Det är fritt fram att tolka fritt och tänka utanför ramarna. Fast det är klart, det är ju bra om man kan motivera hur man tänkt. Fast å andra sidan kan väl det mesta man gillar anses vara en karamell? Ytterligare en utmaning av det fria och kravlösa slaget alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...