2012-05-31

Dagens skratt! Och imorgon är det juni! :-)


När min man frågade om tröjan ovan fortfarande gick att använda blev mitt svar ett tydligt nej. Blekt missfärgat tyg, men en krage i nyskick. Inte snyggt! Sen blev den liggande ett tag i högen för trasor.


Och när sylusten nu kom tillbaka satte jag sprättare och sax i den och sydde om den till en tunika i dotterns storlek. Av dotterns skratt att döma kommer den möjligtvis att användas som mysplagg med inbyggt pappamys. Snabbt och skoj var projektet i alla fall!

Jag tycker inte riktigt att det passar som bidrag i något av min sommarutmanings majteman. Hallå, inte är det snyggaste skräpet direkt. Men med en dotter i kanske det skulle kunna bli en riktig karamell! ;-) Snart är det dags för junis teman. Och jag har hade helt glömt vilka det var! Spännande! :-)

Uppdaterat: Jag tog tag i saken och har nu gjort ett inlägg som publiceras inom kort där Sommarutmaningen: JUNI presenteras! Jag håller tummar och tår för att det ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...