2012-05-31

En klar kasse och en kass sömmerskas kasse


Vi börjar med en kasse i bästa hhjaja-stil. :-) Materialet är idel second hand-fynd. Yttertyget är en ny stuv IKEA-tyg som jag köpte på loppis med prislappen kvar. Fodret är ett gammalt påslakan. Två fickor är återvunna från en fådd jacka.



Jag gillar verkligen min vågiga hhjaja-söm. Jag tror att jag ska ta patent på den. ;-) Och kassen skulle jag nästan kunna sälja, den är tillräckligt fin. Förutom att påslakanstyget är ganska tråkigt...


Sen blir det ju inte alltid så lyckat... Tyget är Sven Fristedts Glada blad i stadig bomull. Nyskick. Ända tills jag satte saxen i det... På helt fel ställe, efter att jag sytt den klart! Även om kassen är ok ändå, och hålet kanske kan döljas, är det synd på ett så fint tyg. Utan foder är kassen dessutom. Tja, den får ligga till sig ytterligare lite. Och den duger bra till att  förvara trasor i så länge. Tur att det finns fantastiskt bra sömmerskor och -karlar också, så att en hel del av vår gemensamma tygskatt kommer till sin rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...