2012-05-25

Loppislyckan igen


Var förbi en prästgårdsloppis i helgen. Ett stort hus skulle tömmas och auktionsfirman hade tagit det som var av intresse. Kvar var loppisprylarna... Jag var ensam på loppisen och pratade lite nostalgi med säljarna. När de plockade fram överblivna fat till den servis som jag fått av mina morföräldrar; Blå måsen, funderade jag på om det kunde vara bra att komplettera utifall att... 5 kronor styck ville de ha för faten, men jag bestämde mig inte för att ta dem förrän jag, pga stearinrester såg att de tidigare hade använts som ljusfat! Så enkelt, så smart! Jag vill också! Och mer än 5 kronor ville de alls inte ha, nädå. Nu har jag 7 extrafat (ett fat gav jag till en vän dessutom) och jag drömmer om att ha en bjudning med många sådana här ljusfat på bordet. Så vackert!

I lördags plockade jag väldoftande syrener på kvällpromenaden, lade en kvist i vatten på fatet och satte dit ett värmeljus. Något att njuta av. Mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...