2012-05-25

Om man gillar att shoppa...


Att gå på loppis är just nu det roligaste jag vet nästan. Ok, mycket annat är skoj också, men... Den senaste loppisen kom jag hem med diverse kuriosa. Jag tror att en del kommer att synas här framöver. Den lilla åsedavasen kommer nu i alla fall! Denna blev den tredje vasen från Åseda i något som skulle kunna bli till en samling. Är det en samling nu kanske? :-)

Jag kan inte låta bli att tänka på att den riskerade att kastas. Alla dessa sommarloppisar som ofta avslutas med att saker kastas på tippen. Sommarloppisar är ju rena rama begravningsceremonin om man tänker så!



Här är mina två första vaser i samma stil. Jag vet dock inte om de är från Åseda. Jag vet bara att jag köpte dem i Tranås vid samma tillfälle.

I hörnet finns en glasvas i liknande stil, men med en luftbubbla. Den har en rundad botten och kommer från mina morföräldrars hus. Jag inser alltmer att min smak har påverkats av hur de hade det.


Och när jag fotade fastnade även dessa gröna glas. De i bakgrunden är extremt tunna och i två olika nyanser. Jag köpte dem på Öland och skulle gärna vilja veta mer om dem! Kulan i förgrunden fick jag när en sommarloppis skulle stänga och allt riskerade att kastas. Jag har ingen aning om vad det varit, men jag tycker att den är helt magisk!


Dessa saker förvaras i en vitrinhylla i valnöt som jag förälskade mig i. Jag undrar nu om det undermedvetna försökte få in mig på att öppna affär, för det är inte utan att jag börjar leta efter prislappar på alla fynden som är så vackert exponerade i mitt skåp. Ändå tills jag inser att de alla är mina! 

Men tänk ändå att få ha en egen butik med alla sina vackra saker att njuta av. Och att ha så höga priser att ingen skulle handla, bara gå runt där och njuta med mig ett tag. Och leta efter information om allt det vackra. Och att om någon köpte något av mitt utvalda skulle personen i fråga vara väldigt rädd om det, med tanke på vad de betalt. Ganska långt från sommarloppisar alltså. Hehe. Än så länge får min otacksamma familj njuta av det tillsammans med mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...