2012-05-24

Majsnö och majtorka


Det snöar sedan några dagar tillbaka. Majsnö! Ganska positiv typ av snö. Och det händer vansinnigt mycket i trädgården. Det är bara att konstatera att alls inte hinns med. Så man gör nog rätt i att prioritera att njuta av att bara vara, alla på sitt sätt.

Jag har min egen sommarutmaning i tankarna då och då. Skapa något kring sten, visa sin tolkning av en karamell eller något snyggt skräp i maj. Superfri utmaning, något som för mig gör det svårare att få till det... Eller så är det det vackra vädret som har påverkat kreativiteten. Jaja, oavsett vilket, så bör man ägna sig åt det man trivs med. Riktigt skoj att några bidrag har kommit in, det är ett väldigt trevligt sätt att upptäcka nya bloggar tycker jag!


Bilden ovan visar lite av de stenar som finns i min koloni. I förgrunden finns runda stenar, runt ormhasseln ligger stenar för att den inte ska bli nertrampad och sen kan man ana ett stenparti som har sjunkit väldigt mycket sedan jag har tagit bort kirskålsrötterna. Jag gillar verkligen att flytta på stenarna, plocka stenar under resor, placera dem lite här och var. Det finns så många olika. Kanske borde jag skapa lite mer av dem! Annars får jag visa något redan befintligt. :-)

Den 31 maj ska jag summera bidragen i uppvärmningsutmaningen maj. Heja på oss som vill bidra! Sedan kastar jag ut de fem teman som gäller för sommarutmaningen juni. Och i slutet av juni summerar jag vart vår kreativitet har tagit oss. Och så vidare. Undrar hur det kommer att gå! 


Och så avslutar jag med att visa vad dottern skapade av grannarnas trädgårdsavfall: en krans som hon hängde upp över koloniverandan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...