2012-07-03

Hemmafix

Det är lite konstigt, men jag kan då verkligen inte prestera under press. Inte ens om det handlar om min egen sommarutmaning där det inte finns några som helst krav, bara en vilja att själv bidra. Nä, i stället blir jag enormt flitig med andra saker. En väns flytt ledde till exempel till att jag blev med en hammasnickrad balkonglåda som inte gjort någon glad på många år.

Och då fick den lite kärlek på gräsmattan. Kolla in färgburken. Burken håller inte tätt och den har förvarats i minusgrader under två vintrar i rad. Men färgen går att använda utan problem. Me like!

Den ska få en permanent placering och husera diverse kryddväxter.

Och när jag ändå hade färgburken framme blev plank målade. Tillfredsställande!

Sedan fortsatte vi på kolonin.
Tyvärr har jag inte fotat så mycket. Men det stenparti som i fjol enbart bestod av kirskål, björnbär och oregano har ändrat skepnad. Pinnstaket har byggts, rivits, byggts upp på ny plats. Rabatter har fixats, plattor har flyttats osv. Det är helt fantastiskt att vara där, även om kärleken har svalnat något lite. Det beror nog främst på att det även i detta område finns en person som beter sig väldigt illa, gnäller och klagar så fort han får chansen... Jag vill lära mig att hantera sådana energitjuvar. Hur gör man?

Jaja, rosorna blommar och snart får vi övernattande fingäster i kolonin. Superskoj!

Och så är det ju sommarutmaningen också! Lopplisa har satt den övre ribban nu för hur bra bidrag man får komma med. ;-)

Själv ska jag inte stressa fram något och lägga mig på en låg nivå. Det är då jag blir som mest kreativ. Så räkna inte med att jag har något att komma med förrän om kanske några veckor. Fast det är klart, jag har ju ett prima strandfynd. Kanske ska jag lägga upp det, och om det blir fler strandfynd senare kan de ju också bli bidrag... Eller så satsar jag på att göra dem i ordning med Korkat först - då kommer jag säkert att lyckas med de andra ämnena! Jag gillar förresten när det inte finns några riktiga regler! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...