2012-08-23

Kan själv ju!

Man behöver verkligen inte köpa diverse växtstöd i butik. Ibland kan en egenvirad krans av slanor göra jobbet minst lika bra.
Lammöron behöver man inte alls köpa i butik. De är enkla att dela.

Och inte behöver man då köpa kompostnät heller. Nä, det gör man ju enkelt genom att fläta grenarna som ändå inte ska slängas på komposten.

På tal om kransar så blir en del av de man virar själv bara finare med tiden. Och de kan uppdateras genom att man stoppar i något nytt när man känner för det.
Och tänka sig, en gammal hästsko behöver inte hänga över dörren, den kan samla ihop små blommor i rabatten också. Och när blommorna är överblomman är ju den (ibland rödmålade) hästskon kvar och är fin.

Men russin, det köper jag egentligen hellre i butik!

4 kommentarer:

  1. Man tager vad man haver... En fin filosofi :)

    SvaraRadera
  2. Vilket får mig att inse att jag har glömt att visa ett av mina fina loppisfynd. Återkommer! :)

    SvaraRadera
  3. Du är väldigt kreativ i kolonin, jättekul att se vad du skapar av det som finns till hands.

    SvaraRadera
  4. bra tips med hästskon.Har en liggandes i källaren till ingen nytta

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...