2012-10-23

Halsvärmare

Jag är så kär i denna lilla dubbelsidiga halsvärmare som jag lyckats sy ihop. Insidan är en bit av en kornblå halsduk från mina ungdomsår och utsidan är en före detta gardin. Jag har sytt ihop det till en tubhalsduk fast med olika tyg. Supermysig är den att trä över huvudet i höstrusket!

Ny håller jag på att klipper i fler gamla halsdukar som jag har i mina gömmor, men som inte har använts på många år, till exempel på grund av att de är för stora. Snabbt sytt med bra resultat. Helt i min smak.

Uppdaterar: Förresten kanske det skulle kunna bli en perfekt julklapp? Om man inte syr själv kan man beställa proffstillverkade från Florin till exempel. (Jag borde kanske få betalt för reklamen, men så funkar det inte här.)

4 kommentarer:

  1. Jätte fin har också planer på att prova att sy en sån. Praktiska plagg är perfekt. Kanske som julklapp?

    SvaraRadera
  2. Den är så himla fin! Rackarns snyggt tyg också. Har du nån liten DIY på den?

    SvaraRadera
  3. Wow!! Snyggaste skådad hittills!! Sjarmangt!

    SvaraRadera
  4. Aha! Nu hittade jag länken ;)
    Funderade ett tag på om jag skulle försöka laga maskinen och testa att sy en jag med, men jag tror jag tar det lugnt och njuter av den finfina halsvärmaren jag redan har :) (av märket HH så klart!).

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...