2012-11-08

Prioritera lite mera?

Jag är lite lätt villrådig, lite lätt stressad och förundrad över vart tiden tar vägen. Det blir så ibland när vanor ändras och nya aktiviteter kommer till. Och ibland tvingas man sluta med vissa saker. För tillfället är min symaskin bråkig igen, jag som trodde att den var lagad, och jag inser att jag måste investera i en ny för att kunna fortsätta. Vilken ska jag välja? Enkel, tålig, tillåtande, men gärna roliga sömmar. Vad används i skolslöjden? Trist att inte veta hur länge min nuvarande ska fungera.

Min virkarm börjar förvandlas till en tennisarm, alltså måste jag vara fortsatt seriös med träningen som egentligen handlar om en misskött bäcken, som har blivit väldigt bra på sistone. En träning hemma och på gymmet som jag njuter av. Men som tar 3 bloggdagar i anspråk ungefär! Sammantaget leder det till att kommer jag ta bort vanan att blogga mina senaste skapelser till morgonkaffet. Fotoljuset är ju dessutom skittrist!

Hallen har jag och dottern dock fått lite soligare. Härligt solrosdraperi med klarare färger än som framgår och pompejapallen bredvid i exakt samma ton. Nöjd är jag! Annars finns det mycket ofotat och därmed obloggat.

Något annat som upptar en del av min tid nu är att jag har startat två köp- och säljgrupper på Facebook för närområdet. Det finns så många vinster med att saker byter ägare. Miljön - minskat bilåkande, minskad konsumtion, det sparar utrymme, det ökar gemenskapen i området, det är billigare, det minskar förhoppningsvis även stress. Det är att ta sitt ansvar att inte konsumera nytt hela tiden. Det känns meningsfullt och roligt, men det tar ju lite tid även det. Men de är nästintill självgående, jag har hittat medadministratörer och kan mest bara njuta frukterna av detta nya nätverk/närverk.

Jag har genom detta närverk blivit av med lite virkade grejer och väskor. Självklart roligt att någon vill använda det. Och därigenom kanske inte springer och köper något nytt, utan kan se värdet i uttjänta textilier. Jag ska nog ta mig i kragen och göra mig av med fler av mina tygkassar, så att jag kan fortsätta att skaffa material utan att vi behöver ett större hus. Och förhoppningsvis kan jag också bli av med lite av de grejer vi inte längre använder. Sånt som kan få ett nytt liv hos någon annan. Ett bättre nytt liv kanske, i reinkarnationsanda.

En av medlemmarna i närverket efterlyste gamla tidningar. Självklart tog jag chansen att få en promenad och lämna lite. En alldeles nysydd kasse visade sig vara i perfekt storlek för detta ändåmål, och handtagen var långa nog för att hänga över axeln. Och tyget till kassen köpte jag på loppis för en krona, det räckte precis.

Nya inlägg är att vänta, men kanske inte lika frekvent. Den som kikar in här får se!

2 kommentarer:

  1. Härligt solrostyg och vad kul att du kan träna mer nu och att det där bäckenet sköter sig :)
    Prioritera mera va det ja, konstigt att den där boken inte skriver sig själv...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är konstigt hur vissa dagar är så långa och vissa så korta... Den där sommartids/vintertidsändringen förklarar ju bara två dagar per år, resten är ett mysterium. Jag kollar också på ny symaskin, berätta gärna om du kommer fram till någon som är bra! :) Funderar just nu på en Pfaff, har hört att de är bättre än nutida Singer och Husqvarna men vet så klart inte om det stämmer.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...