2012-12-23

Julklappat och klart

Det har julmysts, julpysslats och njutits här så det står härliga till. Kameran har inte dokumenterat allt, och datorn har inte lockat. Men nu måste kameran tömmas! :-) Först ut blir en instagrammad vinylskål på en favoritjulduk.

En dag shoppade jag lp-skivor för en krona styck, stoppade dem i 75-90 grader på en skål en i taget. Tog ut när de mjuknat och formade efter behag. De två ovan har en vän fått och ska ge bort dem i julklapp. Undrar om de kommer att fyllas med godis?

En snabb julklapp som man lätt kan göra själv! Man kan forma om dem flera gånger, men jag misstänker att de blir skörare för varje gång. Och så misstänker jag att det inte är så bra att andas i dessa ångor.

Och så här ser det ut under granen just nu. Jag har sytt in julklapparna på olika sätt, men alla mina klappar är inslagna i tyg. Det ser både lyxigt ut och är mer miljövänligt och praktiskt än papper. Lustigt nog har jag sett två pysslare på tv också slå in klapparna i tyg. Bra trend!

Och när jag ändå visar paket kan ju denna lilla lustiga smyckesask få glänsa lite. Den består av två värmeljuskoppar som tejpats ihop. Sådana vågar man bara ge till riktiga pysslare med humor. :-)

I paketet fanns inte ett hjärta av vinyl-skiva, men jag tror att man kan använda det som smycke om man gillar stilen och om kreatören kan konsten.

Slutligen visar jag mina favoritsmycken, samt de vackra tyg som överraskande nog slank med när florin skickade smyckena. Och därmed är det ett faktum: jag gillar vissa av Fristedts mönster så mycket att jag ler, ropar, beundrar och håller på en lång stund efter att ha fått dem i min hand.

Bra julklappar är gamla och är av god kvalitet. De är utvalda med omtanke, inte betalda med stress.

Jag önskar er en fin jul, mysig måndag, trevlig helg, god fortsättning och så vidare. Ha det fint och ta hand om oss!

3 kommentarer:

  1. God jul själv! Jag har inte gett bort, men väl fått, en julklapp förpackad i tygpåse. Eller ja, jag gav iofs bort tre tygkassar också, men de var inslagna på annat sätt. Och ja, vi har firat familjejulen idag eftersom det passade bäst rent logistiskt. :)

    SvaraRadera
  2. God jul! Finfina tyginpackade klappar :)

    SvaraRadera
  3. God Jul finaste HH!

    Smyckesasken var fantastiskt kul och alldeles unik i sitt slag :)Innehållet minst lika kul att få.
    Min nyfikenhet är väckt, hur formar man ett hjärta av vinyl? vad slipar man kanterna med? vad använder man för sorts lim till porslin? var kommer porslinsblomman ifrån? jag känner igen blomman men kan inte för mitt liv komma på var jag sett den...

    Allt gott och en stor julkram från mig :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...