2012-12-30

Mina Marimekko

Det är så mycket njutning att plocka bland tygerna jag har. Nu har min lilla Marimekko-samling placerats tillsammans. Jag hade mer än vad jag trodde, men vill bara ha mer och mer ändå!

Jag har flera tyg som har känts som Marimekko, men som jag inte vetat säkert. Tack vare denna länk till Designmuseo så har jag fått reda på mer om en del av min samling. Jätteskoj verkligen!



Bland annat har jag denna. Från 1959! Det var verklien skoj att få bekräftat att det var Marimekko. Men, jag vet inte om min är sydd av en sömmerska, eller om blixtlåset i ryggen har bytts ut i efterhand. Någon gång hoppas jag kunna jämföra.  Nu glädjer jag mig bara åt att veta mer.

1 kommentar:

  1. Vilka skatter! Är också barnsligt förtjust i Marimekko, även om annat färggrant och stormönstrat också duger. Fint att förvara dem ihop!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...