2013-01-24

10-gruppen

 
Jag har varit på biblioteket för att lära mig mer om textil design. Bloggar i all ära, och snygga webbplatser, men ibland måste jag hålla i en bok där en författare har ansträngt sig för att göra materialet överskådligt. Bara genom att bläddra i dessa böcker har jag lärt mig mycket. En hel del av deras mönster har jag svårt för att uppskatta, men det är ju inte så konstigt med tanke på att det är 10 designers och ett antal gästdesigners som har formgivit.

Jag har låtit mitt "Tygotek" föra en slumrande tillvaro, men roar mig med att uppdatera lite då och då. Roligast är det när jag får information om något av mina egna tyger och kan uppdatera. Nu lade jag nyss till info om detta Casablanca, tack vare dessa böcker.

Oordningen i tygoteket bjuder jag på. Medan man letar efter något speciellt upptäcker man väldigt mycket mera. Det är helt klart ostrukturerat. Lite som en skånsk sommarloppis 10 minuter efter att den har öppnat. Och sånt gillar jag. Också.

3 kommentarer:

  1. Vi synkade verkligen denna gång med att vi båda visade upp mönster från 10 gruppen :) Jag har också den här boken och visst är den härlig att bläddra i bra som referensbok.

    SvaraRadera
  2. Men visst är det det som är charmen? Att man fastnar för olika bitar?
    Jag är mycket långt ifrån ngn expert på 10gruppen, men har en "dramat" med flera av deras mönster. Den börjar bli bra sliten, men jag kan ju inte byta ut den:)

    SvaraRadera
  3. Wow vad du har många fina tyger asså!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...