2013-01-23

Kära mischmasch

Vilken "mismatch" på detta foto! En virkad liten trikåkorg, på ett av det vackraste tyg som finns; Pompeja skapad av Bjerhagen för Borås Linje Hemma. Jag har köpt det i ytterligare en färgställning som jag verkligen inte kunde motstå. Dock är färgerna mjukare i verkligheten. 

 Visst är det mycket vackrare utan mitt virkverk på!

Det är lämpligt att sy väskor av eftersom det är ganska tjockt och grovt, om man nu inte bara vill ha det på väggen eller som gardin. Jag vågar dock inte klippa i mina längder ännu, så vi får se vad jag eventuellt ska göra med det. Kanske skulle jag kunna byta ut det mot en välsydd väska gjord av något proffs? Snälla proffs, hör av er i så fall! :-) Men kuddar och kassar och nyckelband och halsvärmare skulle jag nog klara av att sy själv! 


Min lilla virkade korg står här på en alldeles nyfyndad textil som jag köpte för en krona. Flera meter är det och det är tunt som siden/silke, men ett syproffs, som kan mycket mer om kvalitéer än vad jag kan lade märke till att det skrynklar sig, vilket fick mig att ta fram en gammal silkessjal och jämföra. Jag kan bara hålla med, det är troligtvis någon konstfiber iblandad. Det är väldigt vackert och troligtvis från 50-60-talet. Jag har gjort en liten scarf av en del av det med hål i. Men, vad ska jag göra med resten? Det är i de här fallen som mer kunskap om kvalitéer verkligen hade varit värdefull!

Men, det är faktiskt inte alls tokigt att bara njuta av det som det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...